Re: Debian: pakke fra stable i en unstable distribution?

Atte André Jensen <atte@xxxxxxxxxxxxxx> writes:

> Nope, den går ikke. Det er teoretisk muligt at køre et mixed system (jeg
> gjorde det fx til at begynde med) men det er ofte for
> problematisk. Desuden er det det omvendte der sker i så fald: enkelte
> pakker fra unstable/testing på en stable system.

Nej da.

Den fulde historie kan findes i apt_preferences(5), men det er ikke
sengetidslæsning.

Den korte udgave er: den pakke der har det højeste versionsnummer, med
mindre du har givet en pakke med et lavere versionsnummer højere
prioritet.

> Nope, det angives i /etc/apt/apt.conf (så vidt jeg husker).

Jeg har intet i den retning i min apt.conf, og jeg har både stable,
testing, unstable og et par uofficielle kilder i min sources.list.

.Henrik

--
Den største fordel ved Windows er den gode understøttelse af
Windows-programmer.