Re: relayhost

I sslug.teknik, skrev Jesper:
>  Mit Problem er at jeg ikke forstår hvad forskel det gør.

Forskellen er at en tilfældig virus har svært ved at lure den skal
benytte smtp.mail.dk som relayhost og benytter ikke OE's indstillinger
til at gøre det med.. men forbinder ofte til den den vil replikere sig
til direkte. Ved at lukke dette for alle TDC kunder vil deres OE stadig
virke, men vira vil have sværere ved at sprede sig.

>  Kan en hacker ikke bare sende igennem smtp.mail.dk?

Hacker?

>  Er der fordele ved at benytte relayhost=xxx selv om at man har en udbyder der ikke lukker port 25?

Hvis din maskine er meget af nettet, så vil TDC's maskine forsøge at
sende mailen selvom du er gået i seng og har slukket din maskine.

--
./Jesper Krogh, jesper@xxxxxxxx, Jabber ID: jesper@xxxxxxxxxxxx
Jabber - Det eneste instant messaging system der sikrer DIT privatliv.