Installere Mozilla Firebird/Firefox?

Kan nogen hjælpe mig med nogen simple shell kommandoer?

Jeg er begynder (Suse 9.0), gået ombord i at installere Mozilla's
'Firefox', Som jeg forstår er det nye ord for 'Firebird'.

http://www.artfiles.org/mozilla.org/firefox/releases/0.8/firefox-0.8-i686-linux-gtk2+xft.tar.gz

Jeg kan imidlertid ikke finde ud af at installere det jeg har
downloaded. Formodentlig er det bare en simpel shell kommando jeg ikke
har lært endnu, som jeg skal bruge.

Jeg har pakket det downloadede ud (med tar -xzf), og har slettet min
tidligere version af Mozilla 1.4 (med rpm -e).

Men det downloadede er ikke en .rpm fil, så jeg kan ikke istallere det
med rpm. På Mozillas hjemmeside står at man skal 'run scripts' for at
installere. Hvordan gør jeg det??

Der er følgende filer til rådighed i det directory der kommer når jeg
har udpakket det downloadede:

chrome       libnspr4.so      libssl3.so              regchrome
components   libnss3.so       libxpcom_compat.so      regxpcom
defaults     libnssckbi.so    libxpcom.so             res
firefox      libplc4.so       libxpistub.so           run-mozilla.sh
firefox-bin  libplds4.so      mangle                  searchplugins
icons        libsmime3.so     mozilla-xremote-client  shlibsign
ipc          libsoftokn3.chk  mozipcd                 xpicleanup
libmozjs.so  libsoftokn3.so   plugins

Follow ups