hvad betyder 'i686'?

Jeg har forstået at det drejer sig om Intel processorer.

Specifikt skal jeg downloade software (en version af MPlayer for SuSE
9.0), hvor den pakke jeg skal bruge afhænger af om jeg har en 'i586'
eller en 'i686' processor
(henholdvis beskrevet som 'pentium eller dårligere', og 'pentium pro
eller bedre: se - på tysk -
http://packman.links2linux.de/?action=128)

Den information jeg kan finde på min computer siger blot at jeg har en
Pentium III, 800 Mhz - færdig! Så kan man blive klogere af det, iforhold
til terminologien 'i586/i686'? Eller er det et sted jeg kan kigge i mine
filer, for at finde ud af hvad jeg har?

Jeg forestiller mig at jeg kan foregribe en hel del problemer ved at
vælge den rigtige pakke fra starten, så det ville være dejligt om nogen
kunne hjælpe mig her.

mvh Jens

Follow ups