Re: Master eller slave?

Frank Damgaard wrote:

On Fri, Feb 20, 2004 at 21:52:28 +0100, Kresten Skovsted Buch wrote:
Der er dog det med at nogle diske kan køre UDM66 og mere
som kræver specielle kabler.
Hvis CDrom drev ikke kan dette så sænkes hastighed på kablet
så det vil så sløve harddiskens overførelseshastighed.
Pas på med dette. Jeg har prøvet en ATA 100 disk og en ATA 66 disk på samme kabel. Tilsyneladende virkede det perfekt.....Tilsyneladende. Der begyndte et stykke tid efter langsomt at komme fejl og vi troede det var en windows/virus ting, men det var kablet. Min konklusion er, at overførslen kører med forskellig hastighed for hver enhed, så kablet skal matche den hurtigste.

MVH Torben