Re: Hauppauge WinTV PVR 250: VHS input ?

On Sun, Feb 29, 2004 at 09:08:10 -0800, Jan Holst Jensen wrote:

> Et europ?isk TV-signal har 50 halvbilleder per sekund
> - m.a.o. er den vertikale sync-frekvens 50 Hz. N?r du
> afspiller et VHS-b?nd kan man ikke garantere n?jagtig
> 50 Hz vertikal sync-frekvens pga. ustabilitet i
> b?ndgangen mm. N?r man sender et signal fra en
> TV-station er det en anden sag - der styres alle
> frekvenser helt n?jagtigt.
>
> S? n?r du fors?ger at fange et VHS-signal skal du
> angive overfor modtageren at signalets tolerancer mht.
> sync-frekvenserne er v?sentligt h?jere end normalt.
> Dit fjernsyn vil enten have dedikerede kanaler til
> [...]

Med CVBS (composite video) har jeg ikke oplevet problemer med et
Hauppage WinTV Primio kort. Så jeg tvivler på at problemet er
VHS afspilleren, undtagen PVR250 kortet er ekstrem kræsen.
Og nu er det vel ikke US-VHS indspilninger der afspilles?
(med 60Hz og andet antal linier per billede)

Jeg tror snarere problemet er forkert forbundne kabler
eller defekte kabler, og evt. indstilling på TV kortet.
S-video kablets forbindelser kan findes på Hardwarebook i sunsite.dk
( hwb.sunsite.dk ). Ligeledes SCART.

Desværre har jeg ikke et S-Video kabel jeg kan test mit gamle
Hauppage WinTV Primio kort, men både xawtv og zapping har en
indstilling til "input source" hvor man kan vælge mellem :
tuner, composite-1, S-video og composite-3.
Dette forudsætter at kortet har alle disse indgange, mit
har f.eks. ikke composite3.

--
mvh Frank Damgaard  |