Re: Stort CPU-forbrug af logrotate.

On Sat, 06 Mar 2004 14:54:31 +0100, Anders Melchiorsen wrote:

> Nu siger du ikke hvad du forstår ved "tilforladeligt". Hvis du har
> noget i stil med /var/log/vgetty.log.* kan det forklare sagen, idet
> dette mønster også rammer de roterede filer.

Tilforladeligt vil sige at jeg med min begrænsede viden om hvordan
logrotate.conf virker, ikke kan se noget i nedenstående der skulle
generere en masse logfiler.

"noget i stil med /var/log/vgetty.log.*", skulle det være i
logrotate.conf? Der var som tidligere nævnt noget i den stil i
/var/lib/logrotate.status så den fil slettede jeg og det løste
åbenbart problemet.

Tomas

Indhold af /etc/logrotate.conf:

# see "man logrotate" for details
# rotate log files weekly
weekly

# keep 4 weeks worth of backlogs
rotate 4

# create new (empty) log files after rotating old ones
create

# uncomment this if you want your log files compressed
#compress

# RPM packages drop log rotation information into this directory
include /etc/logrotate.d

# no packages own wtmp -- we'll rotate them here
/var/log/wtmp {
    monthly
    create 0664 root utmp
    rotate 1