altGr-problemer

Hej Sslug-teknik'ere
Jeg har et problem med min altGr:
Jeg har fået sat min xserver og KDE op, så det danske tastatur virker (dvs. både i KDE-programmer, xterm, emacs osv.). Nu gør jeg imidlertidig det, at jeg telnet'er til en anden maskine ( i det her tilfælde en VMS med X på) og får sendt en X editor derfra. Problemet er nu, at AltGr ikke virker på de vinduer, jeg får tilsendt.

Er det problemet med den sendende X-server eller er det min opsætning der er gal?

Relevant afsnit af min XF86Config-4 ser således ud:

Section "InputDevice"
       Identifier      "Generic Keyboard"
       Driver          "keyboard"
       Option          "CoreKeyboard"
       Option          "XkbRules"      "xfree86"
       Option          "XkbModel"      "pc105"
       Option          "XkbLayout"     "dk"
EndSection

Jeg kører en Debian Unstable med Xfree 4.3 .

På forhånd tak for hjælpen

Lars