Lidt lyd problemer ved kerne 2.6.3

Hej,

Jeg har lige installeret kerne 2.6.3. Jeg har et par problemer med lyden nu...

Jeg har ikke installeret Alsa, men kun oss-sound, da jeg ikke gad til at rode med Alsa :-) Det virker også fint nok, pånær

- Jeg ville lige indstille lydnivauerne med aumix, men får:

# aumix -i75 -iq
aumix:  MIXER_WRITE
#

Der sker intet med input signalet størrelse. Hvis jeg i stedet går ind i den der grafiske mixer-pult, kan jeg sagtens stille på værdierne og så bliver de sat. Underligt.

- MPlayer lavede lige pludselig seg. fault og kan ikke køre mere. Da jeg bootede maskinen var det i orden. Har lidt mistænkt noget lyd-halløj, da jeg har et andet program kørende, som spiller lyd.

- Hvis jeg bruger fx. xmms og gaim på samme tid, spiller xmms fint. Gaim derimod afspiller ingen lyder, når folk logger af/på, skriver beskeder osv. Når så xmms er færdig med at afspille sin liste komme ALLE de lyde gaim har noget at lave i mellemtiden lige pludselig.

Nogen der eventuelt lige ved, hvordan den skal løses?

Anders

Follow ups