Thunderbird og firebird under KDE

Hej Sslug'ere Jeg har et spøjst problem: Jeg kører KDE 3.2 og har en skærm med høj opløsning - derfor vil jeg gerne have fontstørrelse 13 i mine applikationer. Alle KDE programmer går det fint med, men problemet er Thunderbird og Firebird ( og sikkert også andre gnome/gtk/hvad-det-nu-er-de-er-bygget-på). Mit problem er, at jeg kun kan ændre fontstørrelsen på menuerne i gnomes control center. Når jeg så rebooter, er skriftstørrelsen igen lille, indtil jeg har startet gnomes font control panel (gnome-font-properties), men jeg behøver ikke lave nogen ændringer - det er blot som om mine værdier for skrifttyper først indlæses når jeg starter gnome-font-properties Er det fordi jeg mangler at starte "noget Gnome" op når jeg starter KDE? Har andre haft et lignende problem?

Mange hilsner

Lars