Udskrive via Novell Distributed Print Services (NPDS).

Hej

Jeg skal på en SLES 8.0 udskrive via printere installeret på Novell Netware.

Dem som administrerer Novell Netware serverne har oplyst til mig at der er
tale om printere installeret i NPDS.

Jeg har følgende valgmuligheder i YAST2:

LPD and IPP network printing:
( ) LPD filtering and forwarding queue
( ) IPP filtering and forwarding queue
Other network printing:
( ) SMB Printing (Samba/Windows printer)
( ) Direct TCP port printing (network printe
Other:
( ) Other Printer (set URI)
( ) CUPS class
Unsupported printing in CUPS:
( ) LPD forwarding queue
( ) Prefilter queue for a LPD forwarding que
( ) IPX printing (Novell printer)
( ) Pipe printing

Jeg har ikke vælge dem der står i Unsupported delen.

Jeg har forsøgt mig med LPD filtering and forwarding queue, men uden held.

Jeg har ligeledes uden held søgt på Google, Suse & Novell.

Spørgsmålene er nu:

*	Har andre erfaringer med at oprette printere der udskriver via
Novell Distributed Print Services (NPDS) ??
*	Er det CUPS det ikke kan håndtere printere der er oprettet i NPDS ??
*	Skal jeg installeret et andet spool-system for at kunne udskrive til
NPDS-printere og i så fald hvilket ??

Jeg kan hvis ovennævnte ikke kan lade sig gøre få lov til at udskrive til
printere der er installeret i bindery-mode.

Med venlig hilsen / Regards

Frank Larsen
Kimik IT A/S
PO Box 740