Re: wireless lan problemer

On Wed, 17 Mar 2004 11:38:28 +0100, Lars Olesen wrote:

> Dlink- DWL-G650+ Wireless NICs, PCMCIA, 2 stk. Dlink-DWL-G520+ Wireless
> NIC PCI, 1 stk. (Denne havde jeg regnet med at bruge i min mandrake box)
Generelt er alle kort fra Dlink med + ikke understøttet i Linux -
indeholder særlig firmware fra Dlink, de ikke vil publicere
specifikationer for.

> Hvilket Wireless NIC kort
> skal jeg købe til linux ?, skal være 54 Mbps og under støtte mindst
> 128 bit encryption, gerne også WPA hvis jeg kan få det til at virke
> med linux.
Se følgende link for mulige 54 kort: www.prism54.org
Jeg har selv et SMC2835W, der køre helt upåklageligt på kerne 2.4.23.
Du skal være indstillet på en patchning og oversættelse af kerne, men
alt er forklaret vældig godt i ovenstående link. SMC2835W kan købes for
3-400 kr.

--
Hilsen/Regards
Michael Rasmussen