Re: Kan man bruge en gammel .config til en ny kerneversion?

On Wed, Mar 24, 2004 at 06:09:54PM +0100, Kenneth Ahn Jensen wrote:

> Tak. Den spurgte ganske vist ikke om så meget, men tilføjede vist bare
> tingene.
>
> Noget andet mht. kernebyggeri:
> Giver det mening at kompilere en kerne til et Mandrake system på en Gentoo
> maskine (uden at installere den selvfølgelig)?
Ja. Det gør det. Det ville også give mening at installere den på Gentoo
maskinen, hvis Mandrake kernen havde nogle funktioner som du havde behov
for.

> Den maskine som skal have ny kerne er som sagt en Mandrake, men jeg har en
> væsentligt hurtigere maskine som kører Gentoo, og det kunne være fikst hvis
> jeg kunne kopiere kernel-source kataloget over på den, få den til at
> kompilere kernen og modulerne, og så kopiere kataloget tilbage igen og køre
> make install m.m.
>
> Første gang brokkede den sig over at /boot/kernel.h manglede, så den
> kopierede jeg også over og nu ser det ud til at den tygger derudad.
>
> Er der noget i vejen med denne fremgangsmåde eller noget jeg skal være
> opmærksom på?
Som sådan ikke... Dog hvis du har tænkt dig at pakke det ind, og pakke
dem ud igen, så skal du nok have p (bør du nok lige checke efter) med
som option til tar, for at få den til at genskabe tidsstimplerne.