Re: Netkort og internet adgang

On Thu, Mar 25, 2004 at 18:48:04 +0100, Dennis Hansen wrote:

>  Jeg har fast ip-adresse, kontakter nettet via en proxyserver, er det det du
> mener?  Jeg er ikke sikker på at jeg forstår spørgsmålet?
> Jeg har fået opgivet nogne "numre" på de ovenstående ting.

det med "proxyserver" kan måske være det der driller,
og kan betyde at du kun har får enkelte services til rådighed.

I Yast2 to skal du vælge "network basic" og "network card configuration"
Så laver du "edit" på det anvendte eller fundne netkort.
Du vælger så ikke DHCP (hvis dit netværk ikke har dette)
og i stedet "static" og angiver IP adresser og subnet maske.
I "host name server konfiguration" angive du din egen maksinens
navn samt IP adresse på nameserver.

Routing anvendes kun hvis dit netværk er lidt speciel, kontakt
evt. den netværksansvarlige for nærmere om disse data.

Proxy opsætning er applikation (klient) afhængig, dvs.
f.eks. noegt du sætter op i Mozilla, ftp osv.

--
mvh Frank Damgaard  |