Keyboard på XWindows problemer.

Hej
  Jeg har en computer der ikke kan se keyboarded i X11 men godt kan i lilo, det er måske ikke det keyboard systemet oprindeligt bliv installeret med. Jeg køre Debian (Knoppix 3.3 19-11-2003 installeret på HD med knx-hdinstall). System har muligvis også et problem med musen.
  Er der nogen der ved hvordan man reparere det? jeg har ikke direkte adgang til PC'en da den står i tyskland i øjeblikket.

- findes der nogen redetect til XWindows? (den skal nok startes fra en shell).
- hvad gør man generelt når der skiftes hardware i XWindows?

--
Søren Egmose