Re: Rekompilere system for bedre performance, f.eks. glibc

Jacob Sparre Andersen wrote:

> rpm --install pakke.src.rpm
> vi /usr/src/redhat/SPECS/pakke.spec # hedder muligvis noget andet hos
> Mandrake rpmbuild -ba /usr/src/redhat/SPECS/pakke.spec

Ok, nu er jeg i gang med at bygge glibc med et par ekstra optimeringsflag
ift. MDKs standard i686.
Det tager en krig og får maskinens / partition til at løbe fuld og så
crasher rpmbuild naturligvis (efter en time til halvanden).
Under kompileringen kommer /usr/src/RPM/BUILD/glibc-2.3.3/ til at fylde
1.4-1.5 GB, svarende til den fri plads på disken. Det er
katalogerne /usr/src/RPM/BUILD/glibc-2.3.3/build-i686-linux
og /usr/src/RPM/BUILD/glibc-2.3.3/build-i686-linuxnptl der fylder ~750-800
MB hver.
Kan det passe at de skal fylde så meget eller skal jeg give rpmbuild en
eller anden option med? Nu bruger jeg
rpmbuild -bb --target i6i6-linux glibc.spec

---
Mvh
Kenneth