Re: lib: connection to ":0.0" refused by server

Hej,

Tak for svaret.

Jeg har proevet at koere export DISPLAY... hvilket ikke aendre noget.
Ligeledes har jeg tjekket min hosts (har ikke aendret noget med IP/
hostname) hvor i jeg har min almindelige 127.0.0.1 localhost etc.

Dog har jeg langt maerke til at naar jeg logget ind i en terminal
faar jeg [root@localhost root]# some prompt.

Efter jeg har started netvaerket hedder den [root@dyn-9.128.54.69 root]#
- jeg gaar ud fra at denne aendring af host er skyld i problemet. Men
hvorfor bliver den pludselig aendret og hvordan kan jeg forhindre det?

//kjeld

Du ka ændre dit hostname ved blot at skrive
  hostname <nyt_host_navn>
og samtidig tilføje den i /etc/hosts
såsom
 127.0.0.1   <nyt_host_navn_fra_før>    localhost.localdomain localhost
Det løste ihv et problem for mig af nogenlunde samme art...

Claus