Re: kerne 2.6.4 og uret

On Wed, Mar 31, 2004 at 11:55:21AM +0200, Michael Rasmussen wrote:

> Det havde jeg også læst, men det siger jo ikke hvilken specifik
> funktion, den udfylder.
Den giver dig en ny timing informations kilde som ike bliver påvirket af
frekvensændringer osv... Det gør derimod TSC'en som man normalt bruger
(den tæller clock'en på CPU'en).

> Ej heller giver ovenstående information om, hvorledes den har
> indflydelse på uret.
Det kan jeg så ikke argumentere imod, men mon ikke det erstatter den
almindelige TSC som kilde?

> Hvorfor skal det enables, hvis man ikke har HPET på sin notebook.
HPET er en anden tids-kilde som vist nok er betragteligt mere pålidelig
en den du kan slå til her. Desværre er det først for nyligt at de er
begyndt at have det med i computerne.