Begynder distroer

Kære SSLUG'er

Min far er efterhånden så træt af hans Windows 98 at han er ved at være "moden" til at prøve noget der er bedre - Linux! Jeg vil derfor være taknemmelig for et par tips om gode distroer til begyndere. Jeg kan godt lægge den ind for ham, men da jeg bor langt væk kan jeg ikke sådan komme forbi hvis der går noget galt. Jeg kører selv gentoo, men dels har han ikke så meget båndbredde (ISDN) og dels må den gerne være lidt "nemmere". Jeg overvejer at prøve Debian eller Fedora Core (har tidligere brugt Red Hat og Mandrake).

Hvad vil I anbefale til en der intet ved om computere, men ikke selv skal installere?

--
Jesper Frickmann
2355 Spruce Shadows Lane

Follow ups