Re: Modul fra RH7.1 til MD10

In <pan.2004.04.01.15.42.57.674732@xxxxxxxxxxxxx> Allan Have <allan@xxxxxxxxxxxxx> writes:

>Jeg har et modul til min raid controller, som er skrevet til RH7.1, kan
>man gøre et eller andet ved dette modul så det kan bruges til MD10??
>Modulet hedder ultima.cgz og skulle gerne laves om til *.ko.gz, som
>det hedder i MD10.

"cgz" antyder at det er et komprimeret cpio arkiv. Det interessante er
om kildeteksten følger med - hvis den gør det, så er der i al fald en
potentiel mulighed for at en programmør kan bearbejde den og omskrive
driveren til at virke med en 2.6 kerne (hvis ikke driveren allerede er
en del af standard kernen).

Hvis kildeteksten til driveren ikke er offentligt tilgængelig, er
du afhængig af at din hardware-leverandør leverer en 2.6 version af
driveren.

Det er ikke muligt at gøre noget "magisk" ved en binær driver, så
man kan genbruge en gammel driver i en ny kerne.

Henrik
--
Henrik Storner