Re: gsmctl og irdautils

On Sun, Apr 04, 2004 at 10:40:09 +0200, Henrik Bruhn wrote:

> Det ser ud til at virke:
>
> IrLMP: Discovery log:
>
> nickname: Motorola Accompli, hint: 0x8224, saddr: 0x486e0476, daddr:
> 0x9814913c

fint, så har den opdaget "enheden" :)

Under "/proc/net/irda/" er der også andre filer
hvor en "cat /proc/net/irda/xxxx" vil give diverse info.

> Nej, det er problemet. Der er ikke noget i /dev, der minder om irda
> eller ircomm, så jeg mangler nok et eller andet i opsætningen af irdautils.
> Skal man selv oprette en /dev/ircomm og binde den op til et modul?
>
> [henrik@knallerten henrik]$ ls /dev/ir*
> ls: /dev/ir*: No such file or directory

jeg skulle oprindelig selv oprette diverse /dev/ir* , men det var
fra dengang irda ikke var en del af kernen (2.4.x)
Du kan finde enhehdsnavne i /usr/src/linux/Documentation/devices.txt
(hvis du har kerneklidetekst installeret).
Med mknod kan du så oprette dem du har behov for.

> Jeg har prøvet med #minicom /dev/ttyS1, men der sker ikke noget, og
> minicom reagerer ikke på noget :/

Har du et modem eller andet tilsluttet ttyS1 (=COM2) på serielporten?
for ellers vil der ikke være nogen reaktion.

--
mvh Frank Damgaard  |