Re: Samba og printerdeling

Peter Toft <pto@xxxxxxxxxxx> wrote:
> Min Win2000 klient kan godt se min server men kokser vildt ned i
> hastighed - som om den skal lave "time out" før den kan se printeren
> på Samba serveren. Den kommer fint frem eller 1-2 min "time out" periode
> - men jeg fatter ikke den "time out" - og jeg fatter heller ikke hvorfor
> at til sidst får jeg at der er "access denied" til printeren når jeg
> endelig kan se køen.
Det lyder meget sært, især at din linux klient virker. personligt har
jeg både XP og win2000 klienter til at printe via samba med nedenstående
[printers] hvad du laver med [print$] har jeg ingen ide om ... deler du
printerdrivere ? min global ligner din.

<start smb.conf>
[printers]
   comment = All Printers
   path = /var/spool/samba
   browseable = yes
   public = yes
   guest ok = yes
   writable = yes
   printable = yes
   print ok = yes
   printer admin = root
   use client driver=yes
<slut smb.conf>
--
Ask Holme
"If you can't beat it, then just pretend it was your idea in the first place"