Lidt problemer med sata

Hej Alle

Jeg har netop købt en ny sata disk, og lagde mærke til at X var meget lang tid om at starte op. Jeg fik dog lagt et filsystem på disken og alt så ud til at være helt fint.

Min ide var at lægge gentoo Linux på disken (uden at ødelægge min gamle konfiguration) så jeg prøver at boote med en gentoo cd. Resultatet er at den ikke vil boote med gentoo kernerne eller nogen af de andre på CD'en. Jeg har dog ingen problemer med at starte på min gamle disk.

Nogen der har en ide til hvad der kan være galt? eller hvordan man kan konfigurere gentoo uden CD'en og gøre det fra sin nuværende distro.

Jeg kører med et asus P4C800 med et 875P/IHC5 chipset. en standard IDE disk, et CDrom drev og SATA disken.

Hilsen Anders

Follow ups