Ødelagt superblok på /-filsystemet -> ubrugelig pc!

Jeg er virkelig i knibe her. Jeg kan slet ikke bruge min computer :-/

Jeg skulle starte min maskine (kører Gentoo) op i dag, og pludselig kunne den ikke montere / systemet (hda3). Den skriver, at det enten ikke er et korrekt ext2 filsystem (der er ext3 på den) eller også er der en bad superblok på den. Den skriver så, at jeg skal prøve med:
e2fsck -b 8190 /dev/hda3
Det kan jeg jo ikke, fordi e2fsck ligger på /dev/hda3. Derfor prøvede jeg fra min live-cd (installations-cd). Her kommer den med samme besked om, at der er en ødelagt superblok. Hvordan kan jeg komme uden om den?

På forhånd 1000 tak!

Follow ups