Re: Encode mpeg4?

On Sun, 18 Apr 2004 13:06:03 +0200
Michael Schmidt <m.schmidt@xxxxxxxx> wrote:

> Jeg ville personligt vælge XviD frem for divx4, da det giver bedre
> kvalitet/størrelsesforhold.

Hvordan bruger man xvid i stedet for? Skriver jeg -ovc xvid får jeg
denne besked:

xvid: you must specify one or a valid combination of 'bitrate', 'pass',
'quantizer' settings FATAL: Cannot initialize video driver.
VDecoder init failed :(
Cannot find codec matching selected -vo and video format 0x33564D57.

Jeg har prøvet at skrive -bitrate=500 (bare for at tage et tal) og
-bitrate 500. Ingen af dem har været korrekte syntakser (får at vide at
-bitrate ikke er en Mencoder option). Hvordan gør man så?

Anders