Re: SATA problemer

Anders Gnistrup wrote:

> Jeg brugere sata under ATA, men har også prøvet med SATA under scsi.
> SATA under scsi gør simpelthan bare at disken forsvinder helt hvis sata
> under ATA også er slået til. Jeg regner med at det har noget med
> prioritet at gøre. Jeg har dog også læst en del om libata og tror nok
> også at jeg gør forsøget. Jeg er for at sige det mildt kørt fast i SATA
> under ATA indtil videre. Jeg har heller ikke rigtig fundet nogle fif på
> nettet. Der er dog reporteret nogle fejl med segate og SIL chipset
> problemer. de skulle vist være løst med supporten under ICH5 (om det så
> [...]

Fil lavet rescue, og med et kvalificeret gæt ændret /dev/hde til
/dev/sda i /etc/fstab . Glemte s'fø'li' at ændre root= i /etc/lilo.conf,
men det kunne løses med root=/dev/sda8 (i mit tilfælde), hvorefter
stadset bootede.

Suk!!! En enkelt hdparm -t var såmænd nok til at låse. Fu.., ren PITA.
Nu vil jeg sq se DTM en times tid :-

--
Kind regards,
Mogens Valentin