Re: Debian install... undgå formatering

On Mon, 19 Apr 2004 16:02:07 +0200, Steffen wrote:

> Jeg kører i øjeblikket med Fedora Core 1 på min computer, men vil nu
> bruge Debian. Hvordan skifter jeg systemet uden at formatere mit drev?
> Jeg har i øjeblikket disse:

Det svarer ikke på dit spørgsmål men alligevel...

Jeg ligger altid /home på sin egen partition. Så er det utroligt let at
opgradere/skifte distribution uden at miste data. Hvis du kan tage en
backup af dit /home bibliotek og lave en ny /home partition vil det være
lettest i længden.

Husk i øvrigt at databaser, mailservere og webservere ofte ligger data i
/var. Så hvis du vil måske også tage backup af udvalgte ting i /var.

T2K