Re: mindre teknisk sag

Søndag den 25. april 2004 14:59 skrev Allan:
> Jeg har lavet en PC med Win2000 og emd Mandrake 10.
> Win2000 ligger på HD1 (IDE1) Mandrake ligger på HD2 (IDE2)
> Op kommer LILO når jeg tænder for den og jeg kan så vælge mellem
> win og linux.
> Problemet er at win2000 nok trænger til at blive skiftet ud med en
> ny win2000 , da den er gammel og efterhånden fylder enormt.
> Men hvis jeg sletter win2000 på HD1 så ryger vel LILO med ?
> ALtså hvad kan jeg gøre for ikke at begge systemer går sig en tur ?

Du laver først en rescue diskette til mandrake, som root i en term med
kommandoen: mkrescue

Skulle den fil blive for stor til en diskette og du har en brænder er
kommandoen: mkrescue - -iso og derefter brænde den ud på en skive

Ominstaller så din Då$e og når det er på plads booter du mandraken med
diskette/cd, når det er gjort kører du som root kommandoen: /sbin/lilo
så skulle det være på plads

Gem/kopier for en sikkerheds skyld din /etc/lilo.conf til et sted hvor du kan
finde den igen, den kan være nyttig hvis et eller andet skulle kikse

god fornøjelse

mvh/gert

--
Q:	What do Winnie the Pooh and John the Baptist have in common?
A:	The same middle name.