Re: Re: Tomcat og kommerciel brug

Jesper Krogh wrote:

> Det skal du, men netop af samme grund er langt de fleste libs under
> Linux under LGPL og ikke GPL.

Hur vet jag om ett visst bibliotek är GPL eller ej, och hur kollar jag
vilka bibliotek ett program är länkat mot?

Jag jobbar med ett system som finns för Aix, skrivet i Ada.
Det använder sig av shared memory, sockets, öppnar och stänger filer, etc.
Om jag portar det till Linux, hur kan jag vara säker på att inte länka mot
ett GPL-bibliotek?
(Nu kommer det nog inte att hända eftersom min arbetsgivare inte verkar
särskilt intresserad av en portning :(   )
/Björn