Re: SNMP forespørgelse til netkort

On Sun, May 02, 2004 at 21:52:01 +0200, Stig Larsen wrote:
> "Enhver linux boks med auto neg. Vil vise et 10 Mbps interface !!!!!"
>
> er ovenstående udsagn korrekt
Øh... Jeg er ikke sikker på at jeg forstår spørgsmålet...

Linux box'e med auto negotiation kan sagtens køre med mere end 10Mbps.

Måske kan det være at en eller anden SNMP-agent til Linux ikke
returnerer de korrekte værdier når den bliver forespurgt om netkortets
ifSpeed af netkortet. Men det vil være et 100% software problem, og
formentlig også afhænge af hvilken SNMP-agent man benytter sig af.