Re: Trængsel i maskinrummet!

On Tue, May 18, 2004 at 10:02:17PM +0200, Hans Henrik Hansen wrote:
> Ved skæbnens (u)gunst har jeg efterhånden fået fire computere brugbare
> computere presset ind i mit lille kælderlukaf: To PCer + 2 Mac'er - og
> grundet 'arbejdsdeling' mv. har jeg faktisk brug for dem alle. Problemet er
> dog, at der ikke rigtigt er gulv-/bordplads til fire skærme! Så mit
> simple(?) spørgsmål er: Kan jeg - uden urimelige omkostninger - arrangere
> mig således, at én skærm kan betjene to computere 'samtidig'? Med
> 'samtidig' mener jeg, at begge computere er 'oppe' - men på skærmen ses kun
> 'output' fra én ad gangen. Samme spm. kunne stilles fsva. tastatur(er), som
> [...]

Naturligvis. Der skal du bare have fat i en KVM switch (KVM =
Keyboard/video/mouse). De fåes til 4 computere for under 1000kr.

Dog ved jeg ikke helt med Mac'erne, hvis der benyttes standard VGA og
PS/2 eller USB så burde det ikke være noget problem, dog koster en KVM
switch med USB vidst lidt ekstra.

edbpriser.dk har en sektion til KVM switche så vidt jeg husker.

--
Anders
PGPKey: http://pgp.mit.edu:11371/pks/lookup?op=get&search=0x8BFECB41