Re: Mailserver

Hej,

"Bernt Hertz Jensen" <bhj@xxxxxxxxxxxx> writes:
> Jeg bruger Qmail, og kan varm anbefale det. Ved intet om gentoo, men
> jeg har haft meget glæde af denne guide til mine hhv. RH 9 og
> Fedora-installationer: http://www.qmailrocks.org/. Den giver dig
> mulighed for at administrere alt via web-interfaces, og gør arbejdet
> med virtuelle domæner til en leg. Andre anbefaler
> www.lifewithqmail.org, men den ved jeg intet om...

Som begynder boer man helt klart holde sig til lifewithqmail, da man
faar en grundig introduktion til qmail. Det er ikke en
peg-og-klik-nu-har-jeg-en-mailserver-men-jeg-ved-ikke-hvordan-den-fungerer
dokumentation, men derimod reference-installationen, som anbefalet af de
faste skribenter paa qmail's supportliste qmail@xxxxxxxxxxxxx

Naar man foerst har forstaaet hvordan qmail fungerer kan man begynde at
kigge paa peg-og-klik-trylle-trylle-scripts til at installere qmail.

/Claus A