Mus problem med kernel 2.6.X - bug?

Hej liste

Jeg har fået et sært problem med min mus ved brug af kernel 2.6.X.

Siden jeg startede med linux (redhat 5.2) har jeg aldrig haft problemer med min mus. Men mens jeg kørte redhat 9,0 med egen 2.4.x kerne, lavede jeg for sjov skyld indimellen en 2.6.X kerne. På et tidspunkt (måske ved 2.6.2) holdt musen op med at virke. Ingen mus i konsol og ubevægelig mus i X.

Ved ny installation af fedora core 1 var problemet det samme. Jeg lod problemet ligge, i håb om at opgradering til fedora core 2 vil løse problemet, men det var ikke tilfældet.

Under opgraderingen kom der melding om at mus var fundet, men den virkede ikke. Da jeg bootede op var der heller ikke nogen mus - i proc/bus/input/devices var musen registreret.

Da jeg vil prøve med en anden mus (samme type) faldt stikket til keyboardet ud, jeg satte stikket i igen og musen virkede - ja jeg vil endda sige bedre en hidtil.

Nu er situationen ved opstart den, at hvis jeg skal bruge mus, så skal jeg lige kortvarig tage stikket til keyboardet ud for at "trigge" musen!

Problemet er det samme med en "hjemmelavet" kerne 2.6.6.

Er det en kerne bug? - jeg kan ikke finde noget om problemet via google.

Aktuel hardware: Logitech ps2 wheel mouse (sort logo) og Asus A7V133 motherboard.

mvh jesper nk

Follow ups