Re: Postfix m. SASL på Debian / Debian packages?

On Tue, 1 Jun 2004 21:27:35 +0200
Tobias Balle-Petersen <tbp@xxxxxxxxxxxxxxx> wrote:

> Hej....
>
> Jeg roder med en Postfix server installeret på en debian maskine... Det
> fungerer fint, men jeg vil have at brugerne skal kunne autoriseres med
> SASL.
>
> Jeg har fundet ud af at jeg skal have installeret pakken sasl2-bin, men
> den dykker ikke op når jeg laver en apt-cache search sasl2-bin.
> Det ser ud til at være fordi sasl2-bin ikke er stable som jeg kører.
> Jeg har downloadet .deb pakken, men hvordan installerer jeg den?
>
> Jeg kan ikke finde /etc/apt/apt.conf som ifølge den apt how-to der
> [...]

Da debian unstable pt er meget langt fra debian stable
(debian stable er gammel), så kan du næppe få en unstable
til at fungere men du kan gå ind på

http://www.backports.org/debian/dists/stable/cyrus-sasl2/binary-i386/

Hvor der er en udgave der er backported til stable.

Du installere den med dpkg --install <pakkenavn>

dpkg tjekker for afhængiheder men den autoinstallere dem ikke.
Så det er muligt at der skal nogle flere pakker til, men dem
smider du bare ind på samme måde.

--
Poul-Erik Andreasen

http://www.linux-service.dk