Re: postfix opgrade

On Sat, 5 Jun 2004, Ivar Madsen wrote:

> Jeg har lige opdateret min mdk10C bl.a. med postfix. Jeg bemærker
> main.cf.rpmnew

Et generelt hint hvis man opgradere en meget gammel postfix til en
nyere, er at bruge postconf. Er der alt for mange nye parametre, vil
en diff på de to filer være meget forskellig og uoverskuelig.

Installér med den nye main.cf og kør
  postconf > ny
installér den gamle og kør
  postconf > gammel
og sammenlign så de to
  diff gammel ny
...eller hvordan dine vaner nu er.

Nu det er Linux kan du selvfølgelig nøjes med een linje:
 diff <(postconf -c /etc/gammel) <(postconf -c /etc/ny)
hvis du har to subdir med config-filer.

/hans
Dansk er sådan et flot sprog, når man ellers gennemfører
udtalen og ikke sluger endelserne.	  -- Dejan Cukic