UDF-fs: no VRS found

Hej

Min debian unstable stopper under boot med meddelsen:
UDF-fs: no VRS found
Kernel panic: VFS: Unable to mount root fs on hda1

Bios finder harddisken, Lillo starter og tilbyder at boote. Under booten
finder den også harddisken, men stopper efter at have detekteret
forskellige hardwareenheder f.eks. Netkort, usb, lydkort mv.

Det sidste jeg lavede under systemet er, at jeg havde sat en windisk som hdb
og det gik fint. Den kørte i flere timer. Efter et crash med Kmail (meget
underligt, da jeg klikkede på en mail - nok spam, men prøvet flere gange
før). Efter Kmail var gået ned, var hda kun read-only og jeg rebootede,
Hvorefter jeg ikke kunne boote. Herefter fjernede jeg hdb og rebootede, og
fik overnævnte fejl.

Det skal siges, at jeg med debian unstable tidligere har set ligende fejl,
hvor jeg ikke kunne boote, men tidligere har jeg bare reinstalleret. Sket
ca. 2-3 gange. Jeg har tidligere sendt min baracuda 120 Gb til Holland for
at få den byttet. Og det er denne nye disk, som er gået ned efter ca. 2
måneder med ovennævnte fejl.

Er der nogen der har nogen ideer?
- Jeg har prøvet Knoppix, men kan ikke mounte hda for at redde lidt data.

Lige nu kan jeg anvende min bærbar, så jeg hører gerne fra alle de næste par
dage ellers reinstallerer jeg.

Mvh.
Morten Therkildsen

Follow ups