Re: hvem er afsenderen?

Jon Bendtsen <bendtsen@xxxxxxx> writes:

> Du kan være uheldig at det forsinker det så meget at den bouncer, hvis den
> hver gang prøver fra en ny server og der er nok af dem. løsningen kunne være
> at lave registreringen på et ip-range, eller på en * dns, fx.
> 	mail*.tele.dk
> i stedet for pr. TDC server. Men om nogle implementationer af greylisting kan
> gøre
> det ved jeg ikke, og hvordan skal man opdage det...

Nu kiggede jeg lidt på det whitepaper der ligger på:
<URL:http://projects.puremagic.com/greylisting/whitepaper.html>

Og også lidt på postgrey, og er nået frem til at man må kune klare det
meste ved at sætte tidskonstanterne rigtigt (det er de sikkert
forvejen). Dog skal man nok være opmærksom på hvad man gør, hvis man ens
mailserveren har været nede i lang tid, der kunne være et problem når de
servere der vil aflevere til en allerede er langt ude i deres
eksponentielle backoff.

Mvh.

  Dennis Jørgensen