Alsa: Gemme og gendanne lydniveauer

Hej alle

Jeg kører alsa på Gentoo med alsa-understøttelsen som integreret del af
kernen (2.6.5). Det spiller fint. Men ved reboot af systemet bliver
lydniveauerne ikke gendannet ved opstart. Ved opstart af systemet får
jeg følgende meddelelse:

/usr/sbin/alsactl: set_controls: 986: No such file or directory.

Det virker, når jeg bare genstarter alsa:

 # /etc/init.d/alsasound restart
 * Unloading ALSA...
 * Storing ALSA Mixer Levels
 * Unloading modules                                         [ !! ]
                                                             [ ok ]

 * ALSA Detected...
 * Restoring Mixer Levels   				     [ ok ]

Jeg forstår ikke de to forsøg den bruger til at afmontere modulet. Hvis
jeg forsøger selv:

 # modprobe -r via82xx
FATAL: Error removing snd_via82xx
(/lib/modules/2.6.5-gentoo-r1/kernel/sound/pci/snd-via82xx.ko): Kernel
does not have module unloading support

Jeg bør sige, at jeg bruger udev. Kan det have noget med at gøre, at
/dev ikke gemmes og pakkes ud igen efter reboot?

Mit spørgsmål går altså på, hvorfor lydniveauet ikke kan gendannes efter
reboot. Og evt: hvad er det for noget med, at modulet ikke kan
afmonteres?

Mvh. Philip.

Follow ups