Re: KiSS og GPL (var: Re: [TEKNIK] Embedding Streamet MPEG-4 for Linux)

Andreas Bach Aaen skrev:

> KiSS Technology har ret sikkert hugget subtitlekoden til divx fra mplayer.
> Der er ikke belæg for at mene at KiSS Technology har hugget andet.
> Det er også ganske fint, at KiSS gerne vil være kompatible med mplayer,
> men de har lige kommet til at snuppe lidt for meget.
>
> KiSS Technology bryder dog GPL på andre måder en simplet tyveri at en
> lille portion kode. De glemmer helt at gøre brugerne af deres afspillere
> opmærksomme på at produktet indeholder GPL licenseret kode, som brugeren
> har ret til at få adgang til.
> [...]
Hvis der sammen med produktet, er et tilbud om at man kan hente kildekoden
på deres hjemmeside, så overholder de GPL. (Jeg har ikke nogle KiSS
produkter, så jeg ved det ikke)

http://www.fundanemt.com/gpl_da.html
<klip>
3.
 De har ret til at kopiere og distribuere Programmet (eller et Værk baseret
på Programmet i henhold til paragraf 2) i objektkode eller i eksekverbar
form i henhold til betingelserne i paragraf 1 og 2 under forudsætning af,
at De også følger én af disse retningslinjer:
a) Programmet ledsages af den fuldstændige maskinlæsbare kildetekst, der
skal distribueres under de anførte betingelser i paragraf 1 og 2 ovenfor i
et medium, der sædvanligvis bruges til udveksling af software; eller
b) Programmet ledsages af et skriftligt tilbud - gældende i mindst tre år -
om at give tredjemand den fuldstændige maskinlæsbare kildetekst, der skal
distribueres under de anførte betingelser i paragraf 1 og 2 ovenfor i et
medium, der sædvanligvis bruges til udveksling af software, mod et gebyr,
der maksimalt dækker Deres omkostninger ved rent fysisk at udføre
distributionen,; eller
c) Programmet ledsages af den information, som De modtog vedrørende
tilbuddet om at distribuere kildeteksten. (Dette alternativ gælder
udelukkende for ukommerciel distribution, og kun hvis De har modtaget
Programmet i objektkode eller i eksekverbar form med et sådant tilbud i
henhold til stykke b ovenfor.)
</klip>
--
Gert