osx

Hej Sluggere

Jeg har et spørgsmål, jeg ved godt det måske ikke er det helt rigtige sted men jeg har simpelthen ikke kunnet finde andre steder, har også spurgt google uden held.

Mit problem er at når jeg bruger min osx terminal på min powerbook, får jeg vist nogen underlige tegn i stedet for æø og å .. problemet er kun i terminalen. Jeg har også prøvet alle de forskellige character encoding, uden held. Nogen af dem laver mystiske tegn, andre laver spørgsmåls tegn.

Som sagt ved jeg godt det er lidt forkert af mig at sende det ind til jer, men hvis nogen af jer kan henvise til nogen sider på nettet er jeg meget taknemmelig.

Venlig Hilsen
Kristian Mide Andersen

Follow ups