Re: encrypted musik

Claus M. Christiansen wrote:

> Det vil jeg tro at den kan fordi der står at den kan brændes ned på en
> CD. Om ikke andet så kan man da brænde den ud og så afspille den fra CD
> fra en anden platform.

Men kan denne CD afspilles af en alm. CD-afspiller, eller blot fra et andet
Microsoft Windows system, der også vil kontakter udbyderen (der som sagt
kunne være gået konkurs)?

> Personligt lyder det sikkerhedsssystem ikke for "sikkert", men jeg
> syntes da stadig det er en enormt god ide. Hvis det spiller i Linux også
> og på min mp3 afspiller (der også kan tage wma) så er det klart noget
> jeg vil til at bruge.

Det kan komme til at fungere under Linux, men så skal der enten en del (nu
ulovlig) reversee engineering til, eller også skal man købe softwaren af
Microsoft. Danske KiSS technologies har købt rettigheder til WMP9
playerformatet og har fået det til at fungere på deres DVD-afspillere, der
jo som bekendt kører på uClinux.

Ak ja, hvad man dog ikke kan med softwarepatenter og skrappe stamninger på
det ophavsretlige område. den lovgivning der gør at du ikke må bryde
"sikre" kopisikringer eller i erhvervsmæssig forstand sælge region 1 DVD'er
i Europa. Føj.

Mvh