Re: Vrtual hosting med sendmail

    sslug-teknik>  Hej,

    sslug-teknik>  Jeg forstår ikke helt din aversion mod Courier, da
    sslug-teknik> jeg umiddelbart kan finde langt flere rapporter om
    sslug-teknik> defects i qmail end jeg kan om courier i din links
    sslug-teknik> du har specificeret.

    sslug-teknik>  Til Sam's forsvar vil jeg sige at han plejer at
    sslug-teknik> rette ting meget hurtigt når der bliver fundet
    sslug-teknik> fejl/uhensigtmæssigheder.

Jo men hvis samtidig laeser qmail mailingliste saa er mange af fejlene
ubegrundede. F.eks holder Guninski's bevis for en bug i qmail-smtp
ikke sidst jeg kiggede mails omkring det igennem

Men grunden til at jeg ikke kan lide courier-mta er at det ikke er
modulaert som qmail. F.eks er maildrop indbygget i selve mta'en. Jeg
synes ikke det er en god ide at lave en mailserver monolitisk, fordi
en fejl f.eks maildrop kan kompromitere hele din mail server istedet
for hvor det i qmail som regel "bare" ville vaere qmail-smtp (hvis det
er det man koerer). Sendmail har haft nogle grelle fejl fordi den kan
utroligt meget og samtidig er monolitisk.

Synes at Sam laver udemaerket software og bruger da ogsaa courier-imap
(over binc-imap) og maildrop selv, men det er igen som smaa
afgraensede programmer.

Mvh
Hasse