Re: Vedligeholdelse af ext3-filsystemer på server

On Thu, 01 Jul 2004 11:16:42 +0200, Lars Riisgaard Ribe wrote:

> jeg vil derfor gerne køre løbende diskchecks. Hvad kan I anbefale for at
> holde mine partitioner i topform? Er det noget med at man kan markere en
> partition til at blive tvunget til at blive tjekket ved næste reboot? Og
> burde man gøre det en gang om ugen? Eller skal man logge ind i
> single-user-mode og mounte root og de andre read-only og så køre e2fsck?
> Eller noget helt andet?

Har dine diske understøttelse af SMART? Hvis de har, kan du køre smartd
på serveren.

--
Hilsen/Regards
Michael Rasmussen

Get my public GnuPG keys:
mir <at> datanom <dot> net
http://search.keyserver.net:11371/pks/lookup?op=get&search=0xE501F51C
mir <at> miras <dot> org
http://search.keyserver.net:11371/pks/lookup?op=get&search=0xE3E80917
Try to value useful qualities in one who loves you.