Fullscreen funkar inte i MPlayer

Tjena,
Jag ominstallerade min dator härromdan och det mesta funkar utmärkt förrutom en sak. Av någon outgrundlig anledning så kan jag inte få MPlayer att visa film i fullscreen-läge. När jag väljer fullscreen så visas filmen i sin "riktiga" storlek mitt på skärmen och resten av skärmen är bara svart. Enda skillnaden mot hur jag körde MPlayer innan ominstallation är att jag nu kör den med "gmplayer -vo x11" eftersom den kraschade med "gmplayer -vo xv" som jag körde innan. Jag använder Slackware 10.0, kernel 2.6.7, GCC 3.3.4 och MPlayer 1.0pre4. Någon som kan hjälpa mig räkna ut vad som är fel?

//Daniel

--
Excuse me, I believe you have my stapler...?

Support cryptography for personal privacy: http://www.gnupg.org
Download my PGP public key at: http://www.kingsofcode.net/dl/pubkey.asc

Follow ups