Re: SuSE 9.0 yast softw.install crash

Onsdag 07 juli 2004 17:22 kvad donald_j_axel:

> Den meddelelse fik jeg også, og overholdt spillereglerne og
> installerede kun kerne-opgraderingen efter at alt andet var på
> plads. Jeg har faktisk svært ved at tro, at sådan noget kan have
> med kernen at gøre.
>
> Sjovt nok virker you (Yast Online Update) stadigvæk!
>
> Som sagt er det ikke hele verden, som bryder sammen, men jeg synes
> også det er skummelt.
>
> Jeg tror forklaringen ligger i et menu-modul-interface til noget
> underliggende library, og ikke i selve yast. Jeg har jo verificeret
> hele yast inst.:

> [...]

God dag Donald,

SuSE har også et reparationssystem på installations-CDen/DVDen.
Hvis du booter fra CD/DVD, så bliver du på et tidspunkt spurgt om du
vil installere, opgradere eller reparere.
I reparationssystemet er der nogle muligheder for at verificere det
installerede programmel, og evt. (gen)installere de pakker/filer som
systemet finder i uorden.

Har du prøvet det?

Hilsen johnny :o)