cd-brænder + dvd-brænder i debian sarge ??

Hej SSLUG'er

Jeg har lige installeret debian sarge, og kan ikke få mine brændere til at
køre ordentligt. De var først installeret som:
cdrom-brænder = /dev/hdc
dvd-brænder = /dev/hdd

så installerede jeg xcdroast (mit favorit brænde program) og det brokkede
sig over at der kun var ATAPI drev tilgængelige. Lavede
derefter /etc/modutils/cdrw med følgende :
options ide-cd ignore=hdc
options ide-cd ignore=hdd
alias scd0 sr_mod
alias scd1 sr_mod
pre-install sg          modprobe ide-scsi
pre-install sr_mod      modprobe ide-scsi
pre-install ide-scsi    modprobe ide-cd

og ændrede /etc/fstab med scd0 istedet for hdc og scd1 for hdd

kørte 'update-modules' og troede at jeg var klar ;)

når jeg nu monterer /cdrom er det dvd-drevet den læser, og når jeg
monterer /dvd får jeg en 'unknown device'.

Er der nogen derude i linuxland der kan hjælpe ??
--
;-)
Michael Simonsen        m.simonsen@xxxxxxx

Follow ups