Re: rename/copy

On Sun, 18 Jul 2004 18:03:49 +0200 Anders Bo Rasmussen wrote:

> Man kan også installere mmv, og løse det med:
>
> mcp \*.test \#1.tst

Og lidt yderligere hjælp, hvis nogen skulle få googlet sig frem til
denne tråd:

For at se hvad mcp gør inden du kører kommandoen, så kør med -n. fx:

mcp -n \*.test \#1.tst

mcp/mmv og andre lignende kommandolinjeprogrammer er beskrevet her:
http://www.karakas-online.de/gnu-linux-tools-summary/working-with-the-file-system.html

Det eneste man kunne savne var en program, der var på alle
unixmaskiner, ligesom vi, sed, cp osv. der havde denne funktionalitet.

--
41 6E 64 65 72 73