Re: Firewall lukker webspeed-forbindelse

Jørgen Heesche wrote:

Jag såg att du löst det på annat sät men tänke bringa lite klarhet.

> Jeg har Mandrake 9.1 med standard sikkerhedsniveau, som MDK anbefaler
> for en internet client. Et kald af DrakFirewall viser at dette
> indebærer, at der i realiten ikke er nogen firewall:

<cut>

drakFireWall är en frontend till Shorewall.

> eth1 er ethernet link til webspeed.

Mandrake 9.1, 9.2, och troligen 10.0 lider alla av att eth0
skall vara länken till internet, annars funkar shorewall dåligt.
Kan ändras i /etc/shorewall/interfaces, men drakFirewall har ingen gui som
det kan ändras i...

/Björn