Re: Firewall lukker webspeed-forbindelse

From: "donald_j_axel" <donax@xxxxxxxxxx>
Subject: Re: [TEKNIK] Firewall lukker webspeed-forbindelse

> Læs nu ordentligt! Det var append, som først Heesche, så
> Mogens Melander siger ikke enabler forwarding, der skal
> en single angle til, sagde de.

Hmmm, det virker ogsaa med `echo 1 >> /proc/sys/net/ipv4/ip_forward`
Gad vist om  det med single angle i proc er i de gamle kerner (2.0.x).

> Jeg undersøgte min installation, som kører med append og
> som virker
>
> MEN det kan jo være fordi min kerne DEFAULT ENABLER FORWARDING.

Det lyder ikke rart hvis kernen ignorerer setup i proc filsystemet. Man skal kunne
disable forwarding med `echo 0 >` og vaere sikker det rent faktisk sker.

Mogens