Re: ASX 3

On Tue, 27 Jul 2004 10:49:33 +0200, Troels Arvin wrote:

> Kan du (eller en anden) forklare lidt mere om dette?
>
> Jeg havde undret mig over, at jeg inden for den sidste måneds tid
> pludselig ikke kunne afspille videoklip fra hverken DR eller TV2. Troede,
> at jeg havde eksperimenteret lidt for meget med min PC og havde ødelagt
> noget A/V-software, men ligegyldigt hvad jeg gjorde for at forsøge at
> rette op på det, var det umuligt at afspille DR/TV2's videoklip.

Jeg troede også, det var et forbindelsesproblem, så for at være
sikker i min sag, før jeg klagede, installerede jeg windows mediaplayer
under cross-over, og bingo, nu kunne jeg se det igen.

> Er der nogen, der har et mere præcist bud på, hvornår ændringe er
> sket?

Aner det ikke, men et godt bud er 1-2 måneder siden.

> Hvorfor er det, at ASX 3 giver så megen bøvl? - Er det fordi den
> indeholder noget DRM-kode, der er umuligt at reverse engineer'e? Eller
> er det fordi at A/V software programmørerne ikke har nået at
> understøtte ASX 3 i Xine, mplayer, osv. endnu?

Igen, no clue. Måske man skulle skrive til udviklerne?

> Har nogen kontaktet DR/TV2 ang. sagen? Har nogen overvejet at klage til
> Kulturministeriet? Kan nogen finde på evt. lovtekster, der kan henvises
> til (jeg kunne forestille mig, at visse Public Service forpligtelser kan
> siges at være overtrådt)? Er der nogen, der har bud på, hvilke
> politikere, der kunne være relevante at kontakte?

Mon ikke det er en opgave for bestyrelsen? Jeg prøver lige at skrive et
indlæg på politiklisten, da Erik Lange læser med her - han har muligvis
en forklaring.

--
Hilsen/Regards
Michael Rasmussen

Get my public GnuPG keys:
mir <at> datanom <dot> net
http://search.keyserver.net:11371/pks/lookup?op=get&search=0xE501F51C
mir <at> miras <dot> org
http://search.keyserver.net:11371/pks/lookup?op=get&search=0xE3E80917
This will be a memorable month -- no matter how hard you try to forget it.